Schepen van openbare werken Adri Daniëls (CD&V) kreeg vorige week een mail onder ogen die een inwoner uit Haasrode aan de dienst infrastructuur van de gemeente zond: “Ik woon op Kerkeveld,  en ik ben zeer tevreden over het werk en de vriendelijkheid van de werklieden die in mijn straat gewerkt hebben.”

Er wordt in Oud-Heverlee door het gemeentebestuur hard gewerkt aan de renovatie en heraanleg van de weginfrastructuur. Ook in de Bloemenwijk (Blanden), Bomenwijk (Oud-Heverlee) en Kerkeveld (Haasrode) zijn de voetpaden niet altijd in de beste staat en zijn daarom aan herstelling toe.

Schepen Bart Clerckx (CD&V): ”Geregeld ontvingen wij meldingen en klachten over de slechte staat van de voetpaden in deze 3 wijken. Daar wilden we iets aan doen. De dienst infrastructuur had daarom in het voorjaar zelf een voorstel uitgewerkt om na de paasvakantie verschillende voetpadstroken aan te pakken. Er werd daarvoor een beroep gedaan op de verfraaiingsploegen van IGO voor bijkomende hulp.”

IGO is een intergemeentelijke vereniging met 230 medewerkers die kwaliteitsvolle diensten levert aan de lokale besturen uit de omgeving. Ook mensen uit kansengroepen komen er aan hun trekken voor werk en opleiding.

Adri Daniëls: “Een pluim voor de mannen die in Kerkeveld bezig zijn. Het doet onze medewerkers deugd dat er soms een schouderklopje gegeven wordt. Met alleen maar klagen en zagen komen we er niet. Deze bestuurscoalitie heeft er voor gekozen om de achterstand in het wegenonderhoud van vele jaren resoluut aan te pakken. Dat gebeurt niet altijd zonder ongemakken. Maar we werken er hard aan dat onze gemeente een mooie en leefbare gemeente blijft.”